Translate

onsdag 21 september 2016

Svar på Anns kommentar hos Cathrine Falhlgren



Cathrine Falhlgren har äntligen tagit bort det grova förtalsinlägget, som hon skrev om mig för ett år sedan där det låg 145 smutskastande mobbande kommentarer nedanför, vilket var mycket kränkande och riskerade förstöra min inkomst och framtid - allt jag byggt upp.


Jag återgäldade enligt löfte att ta bort alla inlägg där hennes namn nämndes på min blogg.


5 minuter senare låter hon Ann-Charlotte hennes nya vän, publicera en förtalsfull kommentar som åter igen smutskastar och förtalar mig!?


Cathrine Falhlgren väljer då att inte publicera mitt svar till denna Ann för att kunna dementera förtalet, så jag gör det nedan:


"Ann,

Du har missat poängen!

Det fanns ingen teknisk bevisning för att de kommentarer som Cathrine Falhlgren klistrat in var från mig, så var god och lägg ner den lögnen, vilket blir förtal.

Kom inte med lögner om hur ”jag betett mig på nätet”. Du har ”satt dig in i detta”? Intressant! På vilket sätt har du satt dig in i detta”?

Jag har diskuterat på Dagens Juridik ett par gånger och blivit påhoppad och trakasserad av okända anonyma. Annars har jag arbetat och pluggat på heltid, sålunda inte haft tid att ”Bete mig”.

Förövrigt var det en otrevlig människa som skrev anonyma kommentarer i somras på min blogg, vilka jag inte publicerade med andra ord var dessa inte snälla!

Håll dig ifrån mig och som du själv gått ut med har du en diagnos som schizofren, hör röster, får ångest så ditt nykläckta förtal är sålunda inget att ta på allvar för övriga läsare.

Cathrine Falhlgren du har juridiskt ansvar över de kommentarer som du låter publicera i ditt kommentarsfält, så även om du får en sjuk människa att skriva/ sprida ut dessa åt dig blir du ansvarig som har möjlighet att moderera i fälten på din blogg.

Det finns ett rättsfall på detta:

http://charlottalenabloggar.blogspot.se/2015/10/svensk-bloggare-10-000-kronor-fattigare.html"

11 kommentarer:

  1. Förutom det smutskastande inlägget som Cathrine Falhlgren lade upp med stort pöbeldrev under, lät hon det inlägget även spridas vidare och läggas upp på andra Jämställdist-bloggar, länkas vidare på FaceBook.
    Inget av ett sådant beteende har med rättspatos att göra och kommer aldrig att bli.

    Till och med tonåringar vet idag om att det fungerar att tekniskt skriva bakom andras signaturer, så att låta skrivna kommentarer på nätet spridas runt som en sanning är väldigt fult gjort.

    Det finns människor som är naiva, lättlurade och kanske inte de mest snabbtänkta, så de köper lätt sådant.

    Ännu värre är det när man nyttjar psykiskt sjuka människor, att fortsätta snacka vilt och brett på nätet, utan någon som helst förståelse för att de själva sprider förtalet.

    Sprida förtal är lika illa som att skapa förtal, om någon missat den juridiska aspekten.

    SvaraRadera
  2. Vi kan träffas och ta en fika om du vill? Men då vill jag att du tar mig på allvar. Jag har en fungerande medicinering och är med den som "vem som helst".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ann-Charlotte,

      Du får ursäkta men jag har ganska svårt att förstå varför du helt plötsligt vill fika med mig? Du satt här inne och tyckte synd om mig och jag var snäll mot dig, när Cathrine Falhlgren lagt upp sitt förtalsinlägg och visade ditt stöd, för att sedan sitta med i inlägg där hon förtalsfullt pekar ut mig som en stalker.:-) Vilket är helt befängt, möjligen en projektion.
      När jag fått bort hennes skitsnack från sin blogg idag, vilket riskerat min försörjning hoppar du plötsligt in och börjar tala smutskastande om att jag "betett mig illa" på nätet, när jag under drygt två år studerat på heltid och drivit min firma, med vetskapen om Cathrine Falhlgrens förtalsinlägg och den mentala psykiska press sådant innebär.

      Du förstår att kommentarer kan vem som helst skriva i andras namn.

      Du får inte vara så naiv som att sitta på nätet och skriva nedlåtande om andra människor och tro att du är inomhus och ingen ser dig, det blir liksom förevigat, så vänligen sluta tala om mig på ett nedlåtande sätt, utan att du har några som helst bevis för vad jag gjort eller kring mina värderingar, för du känner inte mig och det gör verkligen inte Cathrine Falhlgren heller.
      Tack på förhand!

      Härmed kan jag även dementera två saker:

      * Jag har inga som helst fördomar mot psykiska sjukdomar eller människor med psykiska sjukdomar.
      * Jag har inga nedlåtande värderingar specifikt mot kvinnor.

      Du sade att du hade "läst på", du kan väl knappast mena att skvaller i pöbeldrev är något som är tekniskt bevisat.
      Jag undrar lite vem som har bett dig läsa på om mig och vem var denna person? Och vart skulle du läsa på om mig?

      Vänlig hälsning,
      Charlotta

      Radera
  3. Du får förresten bort de vita fälten om du 1) markerar texten och 2 trycker (T med rött kryss) i verktygsraden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varit och tränat, tack och lov att denna möjlighet finns för att andas och komma bort.

      Ja inlägget blev inte snyggt, utan skapat i all hast.

      "T med rött kryss" finns inte på mitt tangentbord...(?).

      Kommer eventuellt ta bort inlägget inom kort.




      Radera
    2. Du hittar T med kryss i verktygsraden inne i blogger där du skriver inlägget
      Markera texten och tryck detta T med kryss så kan du formatera texten sedan.

      Radera
  4. Aha, du menade ta bort formateringen, fixade den via en uppdatering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det.
      Så du behöver inte ta in mina kommentarer.

      Radera
  5. Ann-Charlotte,

    Jag publicerar inte skitsnack som indirekt kommer från Cattan och jag vill faktiskt inte ha med henne att göra. Det är larvigt, att du tar upp sådant nu och väldigt märkligt.

    Skönt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du nämner inlägg Ann-Charlotte som är borta. Du vet inte allting så snälla "lägg inte näsan i blöt"och dra upp sådant som inte längre finns, om du inte är ute efter att starta något bråk.

      Radera