Translate

onsdag 3 juni 2015

Tänkte skriva något..

seriöst kring debattartikeln, "Okunniga domare friar anklagade i sexbrottsmål", som Nina Rung skrev den 30 maj i DN. Men vete tusan om jag orkar..

När jag läser runt för att få input om ämnet, henne och området tappade jag lite av lusten, för det verkar som om fler skriver om samma ämne och sedan sitter en massa ryggdunkare på Facebook och tummar upp utan diskussioner.

Jag har inte riktigt förstått det där med människors upplevelse av Facebook som en trivselfaktor där alla ska sitta och tumma upp varandra. Jag har svårt att känna gemenskap av den enkla tum-manövern, när jag inte kan se människors uttryck eller kroppsspråk i sammanhanget.
Är det någon som vet hur man tar bort folk på Facebook, så får ni gärna höra av er, för jag har visst fått någon som halkat in av misstag.

Jag tror livet i en tillfällig bunker gör att man tappar lite av energin. Talade nyss med en granne som tittade lika glåmigt på mig, som jag då kände mig inombords och med en uppgiven gest, berättade han att det var ännu värre med hans fru, som måste gå ut på kvällarna för hon blev så deppig av att inte kunna se ut.

Vår fastighet har nu haft plastförsedda fönster med en byggställning utanför ett par månader och bullret av bygg-gubbar, damm och smuts i trapphuset, allmänt skitigt samt fullständigt utsiktsfritt ut gör att du blir lätt irritabel.

Det är inte bara fasaden som ska putsas utan även fönstermålning. Vi har nu endast ett innerfönster, för ytterglaset är borttaget för en vecka sedan för att målas om. Det finns fördelar med en-glasade fönster och dess ljud-generösa insläpp. Du kan t ex få känslan av att människor som står och talar långt nere på gatan står inne i ditt kök, eller så kan du få höra lite "grabbsnack" från målarkillarna från byggställningen när det står utanför och fejar runt dina fönster som jag fick höra häromdagen,

- Hon kom bara in i rummet och sedan slängde hon av sig helt på överkroppen, sade förste målarkillen högt och bröt på klassisk dalmål.

- Jaha, så hon lämnade inte någonting åt fantasin då, sade andra målarkillen likaså med dalmål.

- Nej, precis,  förr var det ju mer vanligt med topp-less mot idag, sade förste målarkillen.

Och sedan fortsatte de tills de hörde att jag svarade i telefon, som ringde och de förstod att jag fanns i närheten. Byggbranschen har kanske annars missat, att allt ska gå mikrovågsugn:s kvickt eller X-2000 snabbt, effektivt helst inbakat och sammanslaget, sedan början på 90-talet, vilket till och med den före detta fotbollsspelaren Jimmy Bullard förstått..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar