Translate

tisdag 6 juni 2017

Rock och fest i gamla stan..

Den rosa limousinen vid Engelen
Vi tänkte gå och var även på väg mot Djurgårdsfärjan vid Skeppskajen för att lyssna på Veronica Maggio på Gröna lund i fredags den 2 juni, när min syster googlat fram att de redan stängt insläppet till Gröna Lund långt före vi hunnit dit, långt innan spelningen skulle börja.

Trodde inte det skulle vara så populärt att det krävdes timmars köande före hennes framträdande, där större artister haft mindre kö. Troligen har veckodagen en stor betydelse.

Det föranledde oss istället till att ta oss till närmaste soliga uteservering efter viss övertalning av mitt sällskap, där vi snabbt fick trevligt umgänge av nya vänner.

Även om jag först inte var upplagd eller inställd på krogbesök. Snart kom även en rosa limousine med ett gäng män som hälsade på oss med stora breda leenden och troligen med en känsla av att vara "kung i baren", när de klev ur den rosa limousinen och in på serveringen.

- En penisförlängare det där, sade jag viskande till vännen bredvid och sneglade på bilen.

- Oja, sade hon.  

När solen efter tag gick ner och vi ätit upp de beställda musslorna och vinet slunkit ner, tog vi oss in för att lyssna på bandet, där vi slogs av att någon påminde väldigt starkt om Lennart Ekdal från TV4 och strax syntes och hördes även Steffo Törnkvist från Nyhetsmorgon i TV4 på bas från scenen.

När jag trängde mig förbi det mindre publikhavet mot mina vänner närmare scen, fick jag en kvarts öl i bakhuvudet, vilket jag påtalade till den skyldiga mannen med en mindre klagan om en servett som strax istället kom med en stor flaska champagne i en ishink bara till mig, som ursäkt från den som frikostigt stänkt ner mig. Han blev ursäktad. Innehållet delade jag sedan med fler andra i mitt sällskap och även den stänkande mannen fick sig givetvis ett glas. Öl sägs annars egentligen vara en bra inpackning för håret med mycket B-vitamin.

Nedan syns kort, Ekdals Big Red Band på scenen med Lennart Ekdal vid mikrofonen och Steffo Törnqvist på bas på Engelen 2 juni 2017. Tyvärr gör inte filmklippet rättvisa för Ekdals rockröst som hördes bättre före jag fick upp min Iphone.






Avslutningsvis kan Håkan Hellström, som egentligen inte varit min favorit få sjunga duett med Veronica Maggio för lite romantisk kärlek med den fina låten, Kärlek är ett brev skickat tusen gånger, spelad live på Ullevie.



6 kommentarer:

  1. https://www.gronalund.com/sv/scen-show/konserter/

    I år uppträder hon faktiskt hela 3 kvällar i rad. Början på juni nu också. Om
    du fortfarande vill se henne har dina chanser ökat dramatiskt ...

    SvaraRadera
  2. Nu är det bara 1 dag kvar tills hon spelar 3 dagar i rad. Be there or be square ...

    SvaraRadera
  3. Ikväll är det alltså dags ...

    SvaraRadera
  4. Jag var inte heller där igår ...

    SvaraRadera
  5. 3 föreställningar och ingen av dem såg man. Men hon kommer väl igen om några år efter
    barnledighet som hon lär skola ta ...

    Men Grönan dignar av konserter precis som vanligt så det är bara att gå på en annan !

    SvaraRadera
  6. Ingen Maggio alltså, men en 68 år fyllandes Bonnie Tyler i några minuter igår ...

    SvaraRadera