Translate

onsdag 4 februari 2015

Not active - Interactive Security och mörker..

Bakom Dolda Ansikten
Interactive sägs betyda ett samspel mellan dator och användare. Interactive Security är modereringsföretaget som Svenska Dagbladet använder sig av för att se till att inte olämpliga uttalanden fälls bland dem som kommenterar under artiklarna. Frågan är hur det samspelet interagerar. I förrgår skrev Jenny Nordberg artikeln, "Fler Svenskar skulle pröva att rota fram sin nazist".

I vanlig ordning är majoriteten kommentatorer, före detta moderater som gått över till Sverigedemokraterna och äldre Sverigedemokrater. Alla håller samma åsikter, alla tum-dunkar varandra in absurdum. Alla var anonyma utom jag som troligen provocerade bara av min icke anonyma närvaro.

I den första kommentaren länkade jag till den aktuella och unika dokumentären, Night will fall i regi av bland annat Alfred Hitchcock, kring hur de allierade 1945 kom och befriade människorna från koncentrationslägren som jag beskrev som intressant ur ett psykologiskt perspektiv, eftersom  människor ett par hundra meter från koncentrationslägren levde och arbetade fridfullt utan att göra något, när människor både mördades och torterades strax intill.

Majoriteten ansåg att det var för mycket negativt skrivet kring nazismen och menade att det borde vara mer skriverier kring Stalin, kommunismen och deras förekommande läger.

Jag fick kommentarer borttagna, trots att antal tecken inte överskridits, inga länkar var ditlagda eller några personliga påhopp utförda mot någon. Det beror på att om fler än fem okynnesanmäler kommentarer försvinner dessa, vilket får till följd att de kan laborera ihop det hela snyggt och smutskastande, genom att själva lägga en kommentar och säga, hur otrevlig du är, eller att nu håller du verkligen inte "en god ton", vilket blir det enda bevismaterialet, för kommentarerna jag verkligen sagt har blivit raderade av deras anmälningar.

Problemet är att Interactive Security, troligen inte gör någon riktig bedömning över vad kommentaren innehåller, utan ta bort den i relation till antalet kollektiva okynnesanmälningar från troligen Sverigedemokrater, eftersom de är i majoritet och alltid förekommande i dessa fält.

Jag svarade dock bland flera, en sverigedemokrat, som tagit kejsare Caligula som signatur att gömma sig bakom. Han var väldigt generös och påstod följande efter att jag lagt min andra kommentar,

"Tyckte väl jag kände igen namnet... Du skrev en usel bok om nån högerextrem cabal som opererar i sverige genom anonymt näthatande. Gjorde misstaget att läsa den genom biblioteket. Så jag tillhör väl det tjugotal i landet som faktiskt tagit del av smörjan."

Jag svarade den för mig okända människan med en aning skärpa, eftersom någon i hans klan, eller möjligen han själv bakom den sverigedemokratiska signaturen "Gere" tidigare på sluskforumet Flashbak talat nedlåtande om mig och boken, trots att jag själv inte är medlem eller känner dem,

"– En usel bok, sade den fegt anonyma bakom sin narcissistiska mask! Huvudpoängen med min bok är inte någon högerextrem grupp, utan debatten som fördes på nätet vid tillfället, där fler förtalsfulla individer hörde till Sverigedemokrater, som gjorde sig skyldiga till flertalet brott, såsom grov ärekränkning, dataintrång, stalking och pedofilvänliga åsikter och en del sker ännu idag.
1) Du vet uppenbarligen inget om boken.
2) Inte heller kan du veta hur många som läst den."

Nu kommer det klassiska vid dessa tillfällen, att någon annan anonym sverigedemokratisk signatur ska hoppa in och provocera, och ta hans parti och backa upp, för Sverigedemokrater tycks tycka det är naturligt att häva ur sig sådant, direkt till debutantförfattare helt apropå. "Caligula" sade även att boken, "stinker", utan att förklara eller utveckla det närmare. Förvånad kan man tycka att det vore mer konstruktivt, att från någon som skryter och påstår sig, skrivit tre böcker ska yttra någon mer konstruktiv kritik, för det kan jag ta.

Den provocerande, elaka, påstådda "kvinna" och  sverigedemokratiska signatur "En_Vis", ansåg det naturligt att backa upp "Caligula" med orden att jag nog "inte hade koll på verkligheten" Vidare hade den ettriga signaturen, "En_Vis" som påstod sig vara kvinna, synpunkter kring min "hälsa och påpekade för den intelligenta SD-eliten att, "Detta tillstånd delar hon med många ur samma ism.".

Vilket tillstånd och -ism tänker jag. Den empatilösa sverigedemokratiska och troligen jämställdiska "kvinnan" och signaturen En_vis frågar mig sedan ytterst korkat, "Kan det inte bara vara så Charlotta att det är en skitbok?"

Den ytligt narcissistiska med uppenbara aspergersymtom(svårt med sociala interaktioner) som tror sig vara Kejsare och kallar sig "Cailigula", ändrade sedan schizofrent och lägger till en falsk len retorik med orden, "Snälla vän..." och avslutar med, "hör du inte hur du låter"..

- Ursäkta, hur jag låter?

Därefter kommer en ytterligare nykonventerad Sverigedemokrat dold bakom en ekorre, som givetvis ska fortsätta smutsmålningen dock mer belevad som använder det vanliga, Victim blaming, så det blir den som utsätts för påhopp, som plötsligt enligt sverigedemokraterna och Jämställdisternas logik, istället är den som utfört "brottet" och ska skärpa sig och använda mer "god ton" och åter igen, tjat om "Hör du inte hur du låter".

- Nej, faktiskt inte.

Dessa anonyma människor passar troligen mer i en läskig kriminalthriller, ty deras ohederliga framträdande platsar endast i det förstnämnda,  eller kanske bättre i en skräckfilm, där du sitter låst med ett gäng psykopater utan reson eller rimlighet i ett mörkt hus långt ute i den mörka skogen.

Jag tror mig stött på dessa anonyma tidigare bakom andra signaturer, på en jämställdistblogg, som tillhör Jämställdisterna. Några för mig större samling med samtidigt anonyma, galet mobbande empati- och samvetslösa är svårt att finna och samla under ett och samma tak.

Dock tycks dessa förekommande, bland sverigedemokrater och Jämställdister, lyckats med detta fenomen, tyvärr utgör de agerande individerna troligen mindre nytta för resten av samhället, med  förtalskampanjer och påhopp mot kreativa synliga skribenter- och/eller kvinnor med entreprenörsanda, som de finner stötande, eller för framträdande utan burka på huvudet och därför måste förtala hysteriskt överallt, medan de själva som anonyma gömmer sig bakom olika masker, vilket är det titeln, Bakom Dolda Ansikten syftar till gällande min satirpolitiska kriminalthriller.

Mer att läsa om den finns här, och här och längre ner i detta inlägg.

Nedan hörs vackra toner illustrerande mörker och mardrömmar med låten Mercy in Darkness av Nick Phoenix från det musikproducerande företaget Two Steps from hell.





Tätt följt av den mäktiga kompositionen Archangel av Thomas Bergersen som lyfter med ett crescendo från samma produktionsbolag, Two steps from hell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar