Translate

fredag 16 januari 2015

Falskt vatten och äkta guld

Ofta går det att se igenom eller höra vem som spelar eller inte. När någon är äkta eller falsk. Idag ringde en säljare och hade en ny variant av säljapproach som spelade lite på en dramavariant.

- Jag har nyss talat med ledningen som bad mig ringa dig, för vi kan se att det är massor som söker sig till ditt företagsnamn och vi oroar oss, för att dina uppgifter snart kommer tas bort från portalen, sade han med ett långsamt och nästintill viskande tonfall som ett försök att inge förtroende.

Den varianten gick inte hem hos mig.

Förövrigt är jag övertygad om att de som haft det riktigt svårt och tufft är samma individer, som nästa aldrig klagar. Nedan syns en mycket ödmjuk man som jag uppfattar som äkta, som tagit hand om sig själv ensam och hemlös på gatan, sedan han var fem år gammal.

Han har inte gått någon grundskola utan sökte in via tester och kom ändå in på högskola. Det som han fann glädje i var musiken och nedan kan vi höra honom, där han berörde fler än mig till tårade ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar